- Jankenpon
Edat:
Edat:
- A partir de 6 anys
Descripció:
- En començar es realitzaran dos equips d’uns 6 membres com a mínim en cadascun
d’ells, hi haurà preparat un recorregut marcat per cons, senzill amb línees rectes on
cada grup estarà col·locat per començar en un extrem diferent havent de creuar-se
per arribar al final del circuit.
Quan el mestre indica quan començar, de cada equip surt un jugador, el més
ràpid possible per aconseguir realitzar avançar la major part de recorregut possible
fins trobar-se amb el jugador de l’altre grup.
Els jugadors expliquen junts «Jan, ken, pon!»; i jugant com si fos: “pedra, paper i
tisores. I just en acabar mostren tots al mateix temps una de les seves mans, de
manera que pot veure's l'element que cadascun ha triat:
- Pedra: un puny tancat.
- Paper: mà oberta i mirant cap avall.
- Tisora: dits índex i cor estesos i separats formant una "V".
L'objectiu és vèncer a l'oponent seleccionant l'arma que guanya, segons les següents
regles:
La pedra aixafa la tisora. (Guanya la pedra.)
La tisora talla el paper. (Guanya la tisora.)
El paper embolica la pedra. (Guanya el paper.)
S'ha de realitzar el Jankenpon ràpidament i triar un element en el cas de perdre es torna a l’inici amb el teu grup per esperar al teu torn una altra vegada i en el cas de guanyar es va avançant pel circuit intentant arribar a l’altre extrem. Al anar jugant amb els membres de l’equip contrari que et vas trobant pel recorregut, ja que, quan un membre perd surt un altre del seu grup amb el qual has de jugar, així contínuament fins arribar al final i sumar un punt pel teu equip.
En cas d'empat, és a dir, que dos jugadors triïn el mateix element es juga una altra.
Nombre d’alumnes:
- De 10 a 25 jugadors
Objectiu lúdic (finalització del joc):
Objectiu lúdic (finalització del joc):
- Avançar fins a la línia inicial de l'equip rival guanyant a tots ela jugadors que trobis al llarg del camí
Objectiu didàctic:
Objectiu didàctic:
- Respectar les normes del joc.
- Afavorir les relacions entre els companys.
- Afavorir les relacions entre els companys.
Tipus de col·laboració:
- Sense col·laboració
Habilitats motrius bàsiques implicades:
Habilitats motrius bàsiques implicades:
- Desplaçaments
- Girs (en circuits en espiral)
Material:
Material:
- Cons per a marcar el circuit
Ús de l’espai: (com a mitjà, limitat)
Ús de l’espai: (com a mitjà, limitat)
Temps mínim (durada requerida):
- 10 minuts
Variants:
Variants:
- Afegir un objectiu grupal afavorint la col·laboració (arribar a una puntuació concreta puntuant cada carrera guanyada).
Il·lustracions:
Il·lustracions:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada